weer een stukie verder omhoog - Reisverslag uit Sydney, Australië van tomensimoon - WaarBenJij.nu weer een stukie verder omhoog - Reisverslag uit Sydney, Australië van tomensimoon - WaarBenJij.nu

weer een stukie verder omhoog

Door: Webmaster

02 Maart 2008 | Australië, Sydney

Dag beste mensjes in het koude nederland hehe(=genieppige lach).
Wij zijn inmiddels weer een stukje verder op de kaart. Onze verhalen zijn geeindigd in perth dus van daar gaan we weer vrolijk verder.
Een paar honderd kilometers verder naar het noorden hebben we de schitterende pinnacles bekeken bij zonsondergang, wat echt een betoverende ervaring was!
Vanaf daar begon het echte West australie "in the middle of nowhere" gevoel, een heerlijk maar af en toe (vooral door de vliegen) een frustrerend gevoel, vooral als je snakt naar een lekkere KOUDE coca cola, maar het moet doen met een warm slokje kraanwater, wat niet te vergelijken is met het lekkere nederlandse water uit de kraan maar meer lijkt op een slok zwembad.
De westkust bestaat vooral uit lange afstanden rijden, maar deze blijken wel elke keer meer dan de moeite waard! Zo hebben we een nieuw droom strandje gevonden in Kalbarri, dolfijnen aan onze voeten gehad in monkey mia, en heerlijk gesnorkeld in Exmouth!
Ook hebben we een manta ray tour gedaan in Coral bay, wat inhoud dat je met 2-4 meter grote mega roggen gaat snorkelen!
Verder zijn we na een nacht op het strand slapen op de beste manier ooit wakker geworden met het uitkomen van baby schildpadjes, en hebben we zelfs ons steentje bij gedragen aan het ondersteunen van moedernatuur en hebben we een van deze kleintjes gered!
Na alle mooie strandjes zijn we het binnenland maar weer eens gaan opzoeken, en hebben we (al vliegen happend en beestjes spugend) karijini national park bekeken, en in super mooie waterval meertjes gezwommen.
Vanuit hier zijn we na heel wat kilometertjes rijden, met een belonende schelpen zoek stop aan het 80 mile beach, nu in Broom aangekomen waar we morgen lekker gaan genieten van een bioscoopje onder de sterrenhemel, en een lekkere mc'donalds in de bewoonde wereld.
Voor nu toedels en tot het volgende verhaal!

• 02 Maart 2008 - 12:32

Ingrid En Henk:

GEWELDIG!!!!!!!!
    Wat een heerlijk verhaal en schitterende foto's! Heel fijn om te merken dat jullie zo genieten en wij..... genieten volop mee!
    Liefs van ons.

• 02 Maart 2008 - 15:08

Lianne:

wat super leuk allemaal en wat een geweldige foto's. en simoon wat ben je bruin!!!!
    Geniet ervan en tot snel. (alina vraagt bijne iedere week hoelang je nog weg blijft)

Groetjes,
    Rene Lianne Stefan en Alina

• 02 Maart 2008 - 19:46

Gré:

Hoi Simone en Tom,

mooi verhaal en mooie foto's!!
    Veel goeds en groeten van een (hardwerkende, maar ook genietende) Gré. ook groeten van Annemoon

• 02 Maart 2008 - 21:43

Epjan&annelies:

Wat doen jullie toch geweldige dingen in jullie leven. Door jullie verhalen en foto's beleven wij nu ook een beetje jullie verhalen.Geweldig bedankt en blijf genieten.e&a

• 03 Maart 2008 - 10:10

Ma:

wat een geweldig leven daar,en wij maar werken.wat een schitterende foto,s.geniet er nog maar van voor je het weet is het voorbij.xxxx

• 03 Maart 2008 - 14:40

Myrthe:

Super, super, super....lekker cliche maar heb er geen andere woorden voor! Zat laatst ook al in een blad te bladeren met reizen naar Australie en Nieuw-Zeeland! Jullie steken me nog aan! Maar dan mag ik wel eerst net zo hard werken als jullie...
    Nou lieverds, blijf genieten dan genieten wij hier ook volop mee!

Xxx Myrt

• 14 Maart 2008 - 12:12

Klaas Groot:

Heee mooi stel,
    ik zie nu waar jullie zijn. Goed man, geweldig meid, ECHT heel mooi. Leuk om op strand te slapen en jonge schildpadjes te redden. Ik moet onder een klamboe slapen: malaria.
    Hee, en ik ken het gevoel dat je weer eens in een gewoon (westers) cafe kunt zitten, na al die Vietnamese soepjes.
    Hier in Vietnam rijd en geniet ik op een oude Vespa, in de bergen. Het kost allemaal niks, de hotels en het eten. De mensen zijn heel aardig en ik heb overal altijd bekijks. (Een enkele keer denk ik: Ja, rot even op.) Ik doe nog een dag of tien, veel aan de kust, en dan mag ik weer naar huis, naar m'n (klein)kindjes.
    Geniet nog lekker, samen. Mooie reis nog.
    Het allerbeste, liefs
    Klaas

• 21 Maart 2008 - 09:29

Margreeth En Gertjan:

Zo, dat is weer een hele mooie reeks. Heerlijk zoveel belevenissen = zoveel geweldige herinneringen straks. Genieten!